Trening: Jak wykonać maksymalnie wysokie kopnięcie.

Widowiskowe kopnięcie w szpagacie ? 


To jest do zrobienia !


Samodzielne rozciąganie na podłodze może nie wystarczyć, aby osiągnąć pożądany efekt. 
Większy zakres rozciągnięcia można uzyskać korzystając z pomocy partnera.


Unoszenie nogi przez partnera w pozycji stojącej z oparciem o drabinki jest podstawową metodą.

Jednak znacznie efektywniejsze jest rozciąganie bez wykorzystania drabinek.


W tego typu metodzie grawitacja działa znacznie silniej i możesz zrobić trochę więcej niż szpagat.
Dodatkową wartością tego wariantu, oprócz intensywnego rozciągnięcia wszystkich mięśni potrzebnych do wykonania wysokich kopnięć, jest trening mięśni stabilizacyjnych niezbędnych do zachowania równowagi w każdej fazie kopnięcia.

Wykonanie: 
Partner obniża pozycję ciała (klęka, robi przysiad) podczas gdy zakłada twoją nogę na bark. Następnie chwyta twoją rękę (lub obie dłonie) i powoli unosi się do góry. Teraz zaczyna się ostrożnie wycofywać do momentu, aż powiesz STOP.
Bill "Superfoot" Wallace zalecał 5 powtórzeń z przytrzymaniem po 30 sekund w fazie maksymalnej, natomiast Jean Frenette 3 powtórzenia z przytrzymaniem po 10 sekund.

 Wariant 1.

 Wariant 2.

 Wariant 3.

Z dziećmi to ćwiczenie należy wykonywać szczególnie ostrożnie i z bardzo dużym wyczuciem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moje czarne pasy: Daria Ćwiklińska (cz. 1): Satysfakcja

Trening: Prestretching – rozciąganie wstępne.