Walka: Podstawy sparingu z wykorzystaniem uderzeń rękoma.

Ten typ sparingu jest (oprócz wymaganych tradycyjnych układów formalnych) głównym elementem egzaminu na czerwony pas ETS.

Powyższe zdjęcie pochodzi ze strony "TKD ACTION"
 - kliknij na zdjęcie, żeby przejść do strony.

Wykorzystanie technik w tego typu springu powinno rozłożyć się równomiernie:
- uderzenia rękoma 50%
- kopnięcia 50%

Dla osób z dominującą prawą stroną ciała (prawa ręka, prawa noga) zalecana jest L-PPW (lewa przednia pozycja walki).

Uderzenia rękoma skierowane są w głowę przeciwnika i dzielą się na 3 rodzaje ataku:
- lewy prosty, prawy prosty (Łen Ap Czumok Czirugi, Orun Ap Czumok Czirugi)
- prawy prosty wykonany w podskoku (Timio Orun Ap Czumok Czirugi)
- uderzenie grzbietem pięści (Dung Czumok Czigi)

8 kombinacji przedstawionych poniżej jest warunkiem zaliczenia egzaminu na czerwony pas - konieczne jest opanowanie techniki i wykazanie się umiejętnością zastosowania ich w sparingu:

2 kombinacje rozpoczęte technikami ręcznymi i zakończone kopnięciem nogą zakroczną (prawą):
- lewy prosty, prawy prosty, kopnięcie Dolio Czagi (w głowę, ew. korpus)
- lewy prosty, prawy prosty, kopnięcie obrotowe Dwit Czagi (lub Dwi Hurigi) bez podskoku lub w wersji z podskokiem (Timio)

3 kombinacje rozpoczęte nogą wykroczną (lewą) i zakończone technikami ręcznymi:
- Ap Miro Czagi, lewy prosty, prawy prosty
- Nerio Czagi, prawy prosty wykonany w podskoku
- lewe Dolio Czagi (w korpus lub głowę), uderzenie lewym grzbietem pięści, prawy prosty (lub prawy prosty wykonany w podskoku); w tej kombinacji można zastosować L-BPW (lewą boczną postawę walki)

1 kombinacja w L-BPW (lub P-BPW) z zamiennym atakiem ręką lub nogą:
- uderzenie grzbietem pięści lub kopnięcie Jop (Yop) Czagi w korpus

2 kombinacje z uderzeniem/kopnięciem po zmianie postawy z lewej na prawą:
- zmiana postawy, uderzenie grzbietem pięści (prawym)
- zmiana postawy, kopnięcie obrotowe Dolge Czagi


Taktyka:
Poruszasz się i przemieszczasz ("pracujesz na stopach"), kontrolujesz dystans, bronisz się (unikasz, uchylasz się, blokujesz), wybierasz moment i wykonujesz którąś z powyższych kombinacji itd.
W miarę uzyskiwania coraz większej biegłości, zwiększasz ilość i częstotliwość swoich akcji ofensywnych.

Etapy przygotowania:
- walka z cieniem (początkowo jedna runda dla każdej kombinacji, później miks)
- sparing techniczny (w tym zadaniowy)
- sparing właściwy


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Trening: Prestretching – rozciąganie wstępne.

Moi idole: Bruce Lee