Czy wiecie, że... ruchy poomsae mogą mieć ukryte znaczenie ?

Pod koniec lutego spotkałem się z Darkiem Nowickim - pozwalam sobie na zdrobnienie jego imienia ze względu na naszą zażyłość. Dariusz Nowicki, jego "droga" przez Taekwondo, jak i historia naszej znajomości to rozległe tematy, a ich przedstawienie wymagałoby sporo miejsca.
W mojej opinii Darek jest osobą, która nie obawia się wkraczać na nowe obszary, działa aktywnie, poszukuje i często chce zrobić więcej niż inni.
Obecnie Dariusz Nowicki wycofał się ze sportowego Taekwondo, lecz w myśl zasady "Taekwondo to styl życia", nadal studiuje koreańskie sztuki walki i ma w tej dziedzinie dużo do powiedzenia.
To, o czym mówił na naszym spotkaniu, jako zagadnienie, nie było mi obce, lecz muszę przyznać, że interpretacja konkretnych ruchów wyjętych z Poomsae była inna niż jakakolwiek dotychczas mi znana !
Osobną kwestią jest pytanie: czy trenowanie skumulowanych ataków na punkty witalne i blokowanie kanałów przepływu energii jest bezpieczne oraz czy wchodzenie na obszary mało znane nie niesie ryzyka, że utracimy kontrolę nad naszymi poczynaniami ? Z drugiej strony może powinniśmy jednak posiąść tego rodzaju wiedzę chociażby po to, aby nie zrobić komuś krzywdy nieświadomie ?

Wszystkich zainteresowanych odsyłam do Dariusza Nowickiego.

Kliknij na obrazek żeby przejść do strony.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój program "Taekwondo Stretching" (cz. 1): Wprowadzenie i Zestaw 1

Jeszcze dwie książki w języku polskim na temat Taekwondo