Czy oprócz Taekwondo interesujecie się także muzyką ? - zróbmy Gwiazdkowy prezent sobie i zasłużonemu bydgoskiemu redaktorowi Zdzisławowi Pająkowi !

Zbliża się 27 listopada - 80-ta rocznica urodzin Bruce'a Lee, ale także Jimi'ego Hendrix'a (78) oraz... jednego z moich zawodników ! Niespełna miesiąc później kolejne Boże Narodzenie - Gwiazdka, czas refleksji, życzliwości i obdarowywania bliskich prezentami.

Drugą moja pasją, poza sztukami walki, była i jest muzyka. Gdy w 1978 roku rozpocząłem pierwsze treningi, już od kilku lat zbierałem nagrania magnetofonowe i zachodnie płyty winylowe, którymi okazjonalnie nawet handlowałem. Sfera moich zainteresowań obejmuje ponad stu wykonawców (tych, których słuchałem nie pojedyncze piosenki, a całe płyty lub dyskografie), a mój ulubiony okres w muzyce to dekada 1967 - 1977 - początek moich zainteresowań, punkt zero, to pojawienie się Jimi'ego Hendrix'a. To on jest moim numerem pierwszym i to jemu poświęciłem inny prowadzony przeze mnie blog: http://jimihendrixblaskkomety.blogspot.com/. Dwa pozostałe miejsca na podium zajmują Pink Floyd i Led Zeppelin, lecz co ciekawe, o ile muzykę Pink Floyd i Led Zeppelin można lepiej lub gorzej odtworzyć (Brit Floyd, Australian Pink Floyd, czy choćby polskie: Another Pink Floyd i Zeppelinians), to skopiować Jimi'ego Hendrix'a do dnia dzisiejszego nikt nie potrafił.

Jimi Hendrix zrewolucjonizował brzmienie gitary elektrycznej, i pomimo że położył podwaliny pod rocka, a nawet hard rocka, to będąc czarnoskórym Amerykaninem, mimo usilnych starań menedżera i rosnącej popularności rocka, ukierunkował swoją twórczość na inne obszary - być może z tego powodu w Polsce nigdy nie zyskał tak dużej popularności jak inne, rockowe, zespoły ?

Redaktor Zdzisław Pająk to mój przyjaciel. Jest autorem kilku biografii muzycznych, a najnowszą jest wydana rok temu "Jimi Hendrix. Szaman Rocka. Tom 2 ". Chcąc napisać książkę absolutnie po swojemu, bez żadnej ingerencji, i będąc świadom ograniczonego zapotrzebowania na tego typu publikację, wydał ją własnym sumptem i w bardzo małym, kolekcjonerskim nakładzie, co oznacza, że wydawnictwo uznać należy za unikat i rarytas, który po wyczerpaniu nakładu będzie raczej nieosiągalny. Sam podjął się także dystrybucji, a czas pandemii spowodował, że pozostało około 50 egzemplarzy... i tu prośba do wszystkich, którzy chcieliby zrobić sobie, lub komuś ze znajomych, unikalny prezent Gwiazdkowy - kupcie książkę od autora - nie pozwólcie, aby 10 lat czyjejś wyjątkowej, pełnej zaangażowania pracy poszło na marne.

"Jimi Hendrix. Szaman Rocka. Tom 2" to 660 stron drobnego druku obejmującego najciekawszy okres w życiu Hendrix'a... i wcale nie trzeba mieć Tomu 1-go (zamieszczonego zresztą w całości na blogu autora), aby czerpać pełną satysfakcję z czytania tej monumentalnej i wyjątkowej publikacji.

Nie ukrywam, że ja również wniosłem swój wkład w jej powstanie - figuruję na stronie 4-ej: "Współpraca redakcyjna: Dariusz Ćwikliński... Korekta: Grażyna Pająk, Dariusz Ćwikliński" , a także jestem 3-ą z kolei osobą, której autor składa podziękowanie na stronie 661: "Dariuszowi Ćwiklińskiemu, za pełną zaangażowania współpracę redakcyjną i pomoc w zbieraniu materiałów piśmiennych, wizyjnych i dźwiękowych, a także bardzo cenne wskazówki przy pracy nad tym tomem."

Kliknij: żeby dowiedzieć się więcej na temat Zdzisława Pająka i jego twórczości.

Zamówienie można złożyć drogą mailową na adres: gzpajak@op.pl

Posłuchaj najnowszych audycji prowadzonych przez Zdzisława Pająka w Radio Kultura (podcasty "Muzyczna Pajęczyna" pobierają się błyskawicznie).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój program "Taekwondo Stretching" (cz. 1): Wprowadzenie i Zestaw 1

30 lat życia, 27 lat Taekwondo: Daria Ćwiklińska-Fabrycka, kompletna Mistrzyni Tae Kwon Do