Czy znacie... Hwang Jang Lee ?

Obecnie istnieją możliwości o jakich jeszcze nie tak dawno nawet nie śmiałem marzyć ! To co w latach 80-tych i 90-tych odkrywaliśmy, z olbrzymim trudem zdobywaliśmy  i traktowaliśmy jak skarby, teraz jest na "wyciągnięcie ręki".
Myślę, że warto przypomnieć Hwang Jang Lee - aktora i eksperta w zakresie kopnięć. Zagrał w wielu filmach wyprodukowanych w Hong Kong'u na przełomie lat 70-tych i 80-tych, m.in. w filmie "Pijany Mistrz", od którego rozpoczęła się kariera Jackie Chan'a, Hwang Jang Lee był jego głównym przeciwnikiem.
Videokasetę z materiałem szkoleniowym, który polecam poniżej, udało mi się zdobyć na początku lat 90-tych i spędziłem trenując z nią sporo czasu (jakość obrazu na kasecie była gorsza, niż ta na YouTube). Pamiętam, że efekt treningu, zaczerpniętego z tej kasety ruchu w biodrze, był taki, że obrotowym kopnięciem okrężnym zabierałem packę z ręki asystentów niemal za każdym razem.
Pomimo upływu lat nadal polecam trening z Hwang Jang Lee - nie tylko z sentymentu, ale także szczerego przekonania o wartości i przydatności zaprezentowanego materiału.

Kliknij na obrazek, żeby przejść do YouTube.





Części 1-4 stanowią całość (piąta to inny materiał).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój program "Taekwondo Stretching" (cz. 1): Wprowadzenie i Zestaw 1

Jeszcze dwie książki w języku polskim na temat Taekwondo