Moi idole: John Chung i 5 Symfonia Beethoven'a - Londyn 1985 - pierwsza publikacja po 35 latach ?

W sobotę, 2 listopada 1985 roku, w Londynie odbyły się V Mistrzostwa Świata w Kickboxingu WAKO, organizacji która była, zdaje się, w tym czasie podzielona - tego samego dnia druga frakcja rozegrała równoległe Mistrzostwa Świata w Budapeszcie !!!  
W Londynie po raz pierwszy rozegrano wówczas konkurencję form wykonywanych do muzyki. Konkurencja przewidziana była tylko dla mężczyzn i wygrał ją Amerykanin John Chung - nie było drugiego i trzeciego miejsca - nie potrafię w tej chwili stwierdzić, czy był jedynym startującym, czy tez przyznano w tej konkurencji tylko 1-sze miejsce ?
John Chung wystartował też w konkurencji walki (semi contact - 69 kg), gdzie zajął 3-cie miejsce.

Zawody nagrywał Marek Frysz (zaproszony do obejrzenia zawodów, nawiązał wtedy kontakt z WAKO) i od niego dostałem kopię taśmy, a John Chung "powalił" mnie natychmiast, gdy tylko go zobaczyłem. Jego występ stał się jednym z wzorów, do których ja i niektórzy moi ćwiczący pragnęliśmy dążyć.
Należy pamiętać, że było to 35 lat temu - dziś kopnięcia John'a Chung'a nie są aż tak niezwykłe, ale dla mnie występ ten nadal jest wyjątkowy i chyba nigdy nie widziałem John'a Chung'a tak pełnego ekspresji jak wtedy.
Co ciekawe, nigdy i nigdzie nie znalazłem tego występu !!! więc być może jest to jego pierwsza publikacja ?!

Być może w przyszłości uda się poprawić jakość nagrania.

Kliknij na obrazek, żeby zobaczyć unikalne nagranie.

Dla porównania można zobaczyć wersję z 1981 roku oraz późniejszą - są pewne różnice.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój program "Taekwondo Stretching" (cz. 1): Wprowadzenie i Zestaw 1

Jeszcze dwie książki w języku polskim na temat Taekwondo