ETS - Prestretching na kanale YouTube

Jest we mnie takie przekonanie, że jeśli coś robię, to powinienem robić to jak najlepiej. Przekłada się ono na moje podejście do Taekwondo. Zawsze staram się pokazać, ilustrując to przykładami (stąd m.in. zakładka "Moi idole"), że jest jeszcze coś do zrobienia. Praca ze mną jest dla wielu osób kłopotliwa - nie chcą oni osiągać szczytów, nawet własnych możliwości - po prostu przyszli sobie trochę poćwiczyć, a tu "ciągle coś". Zamiast się cieszyć z tego co widzę, wytykam błędy. Ale nie potrafię inaczej - będąc trenerem i czarnym pasem reprezentującym Taekwondo, uważam to za swój obowiązek - z takiej szkoły wyrosłem, gdyż tak uczyli koreańscy mistrzowie z "twórcą Taekwondo", gen. Choi Hong Hi, na czele.  
Oprócz wielu nieporozumień, a niekiedy frustracji, mój styl pracy jest też często źródłem satysfakcji zarówno dla mnie jak i dla tych, którzy ze mną wytrwali. Podejrzewam, że niektórzy, gdyby trafili "w inne ręce" nie osiągnęliby tego, co udało się zrobić razem ze mną. Pamiętam taką sytuację: w 2004 roku w Sopocie Mistrz, a właściwie Grandmaster, Soo Kwang Lee 9 Dan, prowadził szkolenie przygotowujące do egzaminu na czarne pasy. Na sali byli zawodnicy z kilku klubów. Powiedziałem: "Mistrzu, pokażę, którzy zawodnicy są ode mnie". "Nie trzeba. Ja widzę" - usłyszałem w odpowiedzi i na całe życie utwierdziłem się po raz kolejny w przekonaniu, że warto.
Od lat spotykam się także z opinią, że w działalności internetowej, na którą mam wpływ (choćby ten blog, klubowy facebook czy strona www. bkt) widzimy ciągle te same osoby: "Znowu Daria, Damian, albo inne czarne pasy". Odpowiadam: "Tak", i dzieje się tak dlatego, że oni potrafią pokazać dokładnie to, o co mi chodzi.
W "Podręczniku Taekwondo" napisałem: "Mam nadzieję, że dzięki jej (publikacji - przyp. autora) ukazaniu się zarówno ja, jak i moi zawodnicy, oszczędzimy wiele czasu, a nasza wspólna praca stanie się łatwiejsza". Wówczas, w 2001 roku, nie było jeszcze dostępu do internetu, więc zilustrowałem książkę za pomocą ok. 700 zdjęć. Obecnie możliwości są niewspółmiernie większe i postanowiłem wykorzystać je dla tych, którzy chcą osiągnąć jak najwięcej i poćwiczyć także poza salą. 

Ułożony przeze mnie program rozciągania wstępnego (Prestretching), będący pierwszym elementem egzaminu na żółty pas ETS (Essential Taekwondo System), na swoim kanale YouTube: "Daria TKD" zaprezentowała moja córka, Daria Ćwiklińska-Fabrycka, 4 Dan WT (WTF).


PRESTRETCHING PART 1 - jest to zestaw ćwiczeń przygotowujących do szpagatu podłużnego tzw. damskiego
PRESTRETCHING PART 2 - jest to zestaw ćwiczeń przygotowujących do szpagatu poprzecznego tzw. tureckiego

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój program "Taekwondo Stretching" (cz. 1): Wprowadzenie i Zestaw 1

Jeszcze dwie książki w języku polskim na temat Taekwondo