"Stary WTF" - to, co najlepsze - z mojej perspektywy (cz. 5): Henk Meijer

Swoją uwagę kierowałem głównie na Koreańczyków - stanowili wzór, za którym podążałem - po prostu byli najlepsi. Muszę jednak przyznać, że moją wizję Taekwondo ukształtowało również dwóch Europejczyków, mistrzów świata: Hiszpan - Ireno Fargas i Holender -  Henk Meijer

Obaj wywarli trwały wpływ na prowadzone przeze mnie treningi, a także na treść "Podręcznika Taekwondo": Ireno Fargas to przede wszystkim systematyka i planowanie oraz innowacyjne podejście do treningu (np. łączenie pacek i hogo - wcześniej dominowała "jedna myśl na raz" - "packi to packi, a hogo to hogo"), natomiast Henk Meijer zainspirował mnie do ułożenia zasady tworzenia ataków wiązanych - po obejrzeniu jego materiału szkoleniowego, w którym pokazał wiele ataków składających się z dwóch technik, zadałem sobie pytanie: "Jak je zapamiętać, które wybrać i ile takich ataków istnieje ?" - umożliwiło mi to ich uporządkowanie, łatwe zapamiętanie oraz szybki, dowolny wybór kombinacji. Podejrzałem u Meijer'a także kilka innych ćwiczeń, które uważam za szczególnie przydatne i stosuję je do dnia dzisiejszego np. przeskoki nad nogami partnera siedzącego w rozkroku.

Zobacz na YouTube materiał szkoleniowy wydany na kasecie video (później także na DVD) z którego korzystałem.


Po raz pierwszy zobaczyłem Henk'a Meijer'a na kanale Eurosport - dali wspólny, pełen zabawnych sekwencji pokaz z pochodzącym z Wietnamu (mieszkającym na stałe w Danii) Mistrzem Ky-Tu Dang.

Henk Meijer to utytułowany zawodnik Taekwon-Do ITF, który z powodzeniem zmienił styl na odmianę olimpijską co udało się niewielu (zobacz: Wikipedia oraz Taekwondo Data a także TBN) jednak najwięcej można dowiedzieć się o nim z informacji zamieszczonych na stronie jego szkoły:

- sukcesy sportowe

- kariera trenerska

- drużyna pokazowa

- bardzo prywatnie

w 2013 roku wpisany został do Galerii Sław Taekwondo (Taekwondo Hall of Fame)

Henk Meijer prowadzi facebook i własny (skromny) kanał YouTube

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój program "Taekwondo Stretching" (cz. 1): Wprowadzenie i Zestaw 1

Jeszcze dwie książki w języku polskim na temat Taekwondo